Adatkezelési tájékoztató

Hatályos: 2021.05.28.

A Seniorcentrum létrehozói weboldalt üzemeltetnek a www.seniorcentrum.hu domain név alatt. A weboldal felületéről történő üzenetküldéssel, hírlevelünkre történő feliratkozással, a weboldalon történő hozzászólással, illetve eseményre jelentkezéssel a felhasználó elfogadja a jelen adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat. 

Szolgáltatásaink nyújtásakor alkalmazott etikai szabályok gyűjteményét itt találja.

Adatkezelők (a honlap működtetői)

Csillag Gabriella egyéni vállalkozó
Székhely: 1144 Budapest, Vezér utca 47. 8/85.
Adószám: 55562582-1-42
Ny.sz.: 54262760

Müller Csaba egyéni vállalkozó
Székhely: 1108 Budapest, Gergely u. 128/C.
Adószám: 69182358-1-42
Ny.sz.: 52817625

Honlap: www.seniorcentrum.hu
E-mail: info@seniorcentrum.hu

Az adatok kezelése

A weboldal működtetőiként elkötelezettek vagyunk adatai védelme mellett, ezért azokat harmadik félnek semmilyen körülmények között nem adjuk ki. Kizárólag az eseményeink szervezéséhez, illetve az Önnel való kapcsolattartáshoz szükséges adatait tároljuk (név, e-mail cím, esetleg telefonszám), a számlázáshoz megadott adatait pedig csak a számla elkészítéséhez használjuk fel, máshol nem.

Adatait kizárólag arra a célra használjuk, amire megadta őket, soha nem adjuk el másnak. Ha írásban kéri, kiadjuk vagy töröljük adatait. Adatai kezelésének időtartama az Önnel való kapcsolatunk idejére szól, ezt követően – vagy ha külön kéri – töröljük.

Adatainak kezelésére számunkra adott hozzájárulását bármikor visszavonhatja (ezt megteheti e-mailben, vagy az üzemeltetők által megadott címeken postai úton), de a hozzájárulás visszavonása nem érinti a hozzájáruláson alapuló, a visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét.

Bármikor kérhet tájékoztatást a weboldal üzemeltetői által kezelt adatairól. Ezt megteheti e-mailben, vagy az üzemeltetők által megadott címeken postai úton. Ilyen célú megkeresésére 30 napon belül válaszolunk. Kérheti adatainak helyesbítését is, amelyet haladéktalanul elvégzünk.

Adatai kezelésére az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezései szerint, az önkéntes hozzájárulása alapján, továbbá az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény alapján kerül sor.

Cookie-k kezelése

A cookie (süti) egy kisméretű, szöveges fájl, amit a böngésző program egy-egy honlap kérésére a felhasználó számítógépén eltárol. A honlapok ezekben a sütiknek nevezett fájlokban tárolják az ideiglenes, de számukra fontos információkat, például: a látogató beállításait, ugyan is ezek segítségével azonosítják őket, figyelik meg böngészési szokásaikat, és nyomon követik azt is, ha egy adott honlapot korábban meglátogatott már a felhasználó.
A sütiknek köszönhetjük azt, ha a böngészőnkben a kezdőoldalak mindig a megszokott módon jelennek meg; és azt is, hogy nem kell újra és újra belépnünk a Facebook-ra, vagy a Gmail-be (mert a honlap a süti által megjegyzi, hogy korábban már bejelentkeztünk); de azt is, ha egy Webáruházban a termékeket a kosárba tettük, mivel az akkor is ott marad, ha vásárlás közben elnavigálunk a honlapról és csak később látogatunk újra vissza.

A sütiktől nem kell tartania, semmilyen biztonsági kockázatot nem rejt a használatuk, sőt nagyon is hasznosak! Csupán arra valók, hogy könnyebbé tegyék a látogató számára az internetezést!

A sütiket a böngésző tárolja és küldi vissza a honlap számára, amíg Ön az adott honlapon böngészik. A cookie-k fogadására vonatkozó engedélyeket és tiltásokat a böngészője beállításainál változtathatja meg.
Egyes böngészőkben webhelyenként állíthatók be szabályok a cookie-k kezeléséhez, így adatainak használatát pontosabban szabályozhatja. Ez azt jelenti, hogy letilthatja és törölheti a cookie-kat az összes webhelyről, kivéve azokat, amelyekben megbízik.
Léteznek olyan cookie-k, melyek a böngésző bezárásakor automatikusan törlődnek, illetve olyanok is, melyek minden esetben meghívásra kerülnek, amikor Ön újra megnyitja ugyanazt a honlapot, amely korábban már elhelyezte az Ön böngészőjébe a sütit.

Bizonyos cookie-k használatára a mi honlapunknak is szüksége van, legfőképp akkor, amikor Ön bejelentkezik a honlapunkra. A cookie-k használatának tiltása esetén ez és hasonló, cookie kezelésére épülő funkciók nem fognak működni.
Amennyiben Ön a böngészőjében a cookie-k fogadását engedélyezte, ezt az általunk küldött cookie-k használatára vonatkozó hozzájárulásnak is tekintjük. Amennyiben Ön nem szeretne ehhez hozzájárulni, tiltsa le a cookie-k használatát a böngészőjében.
Felhívjuk a figyelmét arra, hogy mivel a sütik célja honlapunk használhatóságának és folyamatainak megkönnyítése vagy lehetővé tétele, a cookie-k alkalmazásának megakadályozása vagy törlése által előfordulhat, hogy felhasználóink nem lesznek képesek honlapunk funkcióinak teljes körű használatára, illetve hogy a honlap a tervezettől eltérően fog működni böngészőjében.

A honlapunk böngészése során harmadik fél (pl. a Google) is elhelyezhet cookie-t az Ön számítógépén. Ennek célja, hogy statisztikát készíthessünk a honlapunk látogatóiról és azok böngészési szokásairól. Ez alapján a honlapunk által használt harmadik fél általi sütiket a Google Analytics szolgáltatása helyezhet el. Amennyiben többet szeretne tudni arról, hogyan használja a Google a cookie-kat a partner honlapokon, itt olvashatja el: https://www.google.hu/policies/technologies/cookies/

Etikai kódex

A Seniorcentrum közösség tagjaként célunk, hogy független tanácsadóként előmozdítsuk az idősek számára elérhető szolgáltatások közötti szabad választást (beleértve a “nem választás”-t is), és ebben a folyamatban támogassuk ügyfeleinket, valamint – erről szóló megbízás és felhatalmazás esetén – menedzseljük a szolgáltatásokhoz való hozzájutást. Célunk továbbá az ellátásokkal kapcsolatos családon belüli eltérő elképzelések összehangolásának támogatása, elsősorban coaching, illetve mediációs módszerekkel.

Munkánkat – figyelemmel a hatályos jogszabályokra – az alábbi keretek között végezzük:

  1. Minden esetben – akár nagyobb hozzátartozói kör esetén is – azt tekintjük ügyfelünknek (a továbbiakban: Ügyfél), aki minket megkeresett és számunkra megbízást adott. A tanácsadás során – eltérő megegyezés hiányában – számára nyújtunk szolgáltatást. Ügyfél lehet az időskorral kapcsolatos szolgáltatások iránt érdeklődő időskorú személy, az ő hozzátartozója, vagy bárki, aki az időskorú személlyel kapcsolatban áll, és őt az ellátásokhoz való hozzáférésben támogatja.
  2. Tevékenységünk során az általános adatvédelmi szabályokon túl is biztosítjuk a titoktartást és az információk felelős kezelését úgy az Ügyféllel kapcsolatban, mint az által harmadik személyről szóló információkkal kapcsolatban. Ez alól kivételt képez, ha bűncselekmény gyanúja merül fel, mely esetben a rendelkezésünkre jutott információkat – az Ügyfél értesítése mellett – az illetékes hatóságoknak átadjuk. A titoktartás minden szóbeli, írásbeli, hang- és képanyagra rögzített és az azokból kikövetkeztethető információra is vonatkozik.
  3. Az általunk nyújtott támogató folyamatot az Ügyfél beleegyezése nélkül reklám vagy egyéb célokra nem használjuk fel. 
  4. Tevékenységünket – különös tekintettel a tanácsadáson túli konkrét ügyintézést – minden esetben az Ügyfél, és az ügyben érintett idős bevonásával, folyamatos részvételével végezzük oly módon, hogy segítjük az életüket érintő helyzetek felismerésére, ezekben döntések meghozatalára, és a szükséges intézkedések megtételére. 
  5. Minden esetben tiszteletben tartjuk az Ügyfél érdekeit. Ha az Ügyfél és az ellátásra szoruló idős személye eltér, és érdekeik eltérnek egymástól, továbbá az álláspontok közelítésére tett kísérletek nem vezetnek eredményre, akkor semmilyen esetben nem működünk közre az ellátásra szoruló idős érdekeivel, vagy emberi méltóságával szembe menő cselekmények lebonyolításában.
  6. Szolgáltatásaink során saját kompetenciánk határait betartjuk. Ha ezen túli feladatok ellátása szükséges, jelezzük az Ügyfél felé, hogy további szakmák szereplőire is szükség van. 
  7. Szolgáltatásainkért díjat számolunk fel, amelyről minden esetben számlát állítunk ki. Fenntartjuk annak a jogát, hogy egyedi esetekben a szolgáltatási díjra kedvezményt adjunk. Ügyfeleinktől vagy a velünk kapcsolatba kerülő más személyektől a kiszámlázott díjon felül további ellenszolgáltatást semmilyen körülmények között nem fogadunk el.
  8. Munkánk során tiszteletben tartjuk a velünk kapcsolatba kerülők méltóságát, értékét, és jogait, az Ügyfelek és családjaik mellett különös tekintettel a munkánkban érintett szociális vagy egészségügyi szakmákra és azok képviselőire. Tartózkodunk minden olyan megnyilvánulástól, tevékenységtől, illetve kifejezés használatától, amely sértheti a velünk kapcsolatba kerülők méltóságát, vagy negatív diszkriminációt eredményez életkor, nem, nemi azonosság, szexuális irányultság, etnikai hovatartozás, kultúra, nemzetiség, vallás, fogyatékosság, gazdasági-szociális helyzet, vagy egyéb ok alapján. 
  9. Ügyfeleink tevékenységünkkel kapcsolatos panaszát minden esetben kivizsgáljuk, és annak eredményéről az Ügyfelet 30 napon belül tájékoztatjuk.